Ε ΤΑΞΗ

Τετάρτη 27 Μαΐου 2020



Γεια σας παιδιά! Πατήστε εδώ για να μεταφερθείτε στο σημερινό σας μάθημα!






Δευτέρα 25 Μαΐου 2020


Γεια σας παιδιά! Πατήστε εδώ για να μεταφερθείτε στο σημερινό σας μάθημα!



Τετάρτη 20 Μαΐου 2020



Γεια σας παιδιά! Πατήστε εδώ για να μεταφερθείτε στο σημερινό σας μάθημα!




Δευτέρα 18 Μαΐου 2020


Γεια σας παιδιά! Πατήστε εδώ για να μεταφερθείτε στο σημερινό σας μάθημα!



Τετάρτη 13 Μαΐου 2020




Γεια σας παιδιά! Πατήστε εδώ για να μεταφερθείτε στο σημερινό σας μάθημα!


Δευτέρα 11 Μαΐου 2020



Καλημέρα! Καλή εβδομάδα!
Ξεκινάμε με Φυσική. Θυμάσαι τις έννοιες τήξη, πήξη, εξάτμιση, βρασμός, συμπύκνωση και άλλα πολλά ή σου φαίνονται κινέζικα;
Πάμε να τα ξαναθυμηθούμε εδώ
Αφού δεις το παραπάνω βίντεο πολύ προσεκτικά, είσαι έτοιμη ή έτοιμος να συμπληρώσεις το σταυρόλεξο εδώ
Λίγες ερωτήσεις ακόμη  εδώ

Και τώρα ώρα για ένα πείραμα!
 «Το μπαλόνι που φουσκώνει και ξεφουσκώνει μόνο του»






Υλικά που θα χρειαστείς:
  • 1 μπαλόνι (ό,τι χρώμα θες)
  • 1 άδειο γυάλινο μπουκάλι (από μπύρα, κρασί ή κάποιο που να έχει σχετικά στενό στόμιο)
  • μια λεκάνη με κρύο νερό
  • μια λεκάνη με ζεστό νερό (σε αυτό θέλει προσοχή από κάποιον μεγάλο γιατί πρέπει να είναι ιδιαίτερα ζεστό)
Διαδικασία:

1. Τοποθετούμε το μπαλόνι στο στόμιο του μπουκαλιού, όπως στην παραπάνω εικόνα.
2. Γεμίζουμε, με τη βοήθεια ενός μεγάλου, μια λεκάνη με πολύ ζεστό νερό και μια δεύτερη λεκάνη με κρύο νερό.

Έτοιμοι; Ξεκινάμε!

1. Τοποθέτησε το μπουκάλι όρθιο στη λεκάνη με το ζεστό νερό. Τι πιστεύεις ότι θα γίνει;
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Περίμενε 5 λεπτά. Τι παρατηρείς;
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Αυτό που παρατήρησες είναι αυτό που πίστευες ότι θα γίνει στην αρχή;
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Τι πιστεύεις ότι θα γίνει αν βγάλεις το μπουκάλι από τη λεκάνη με το ζεστό νερό και το τοποθετήσεις όρθιο στη λεκάνη με το κρύο νερό;
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Βγάλε το μπουκάλι από τη λεκάνη με το ζεστό νερό και τοποθέτησέ το όρθιο στη λεκάνη με το κρύο νερό. Περίμενε 5 λεπτά. Τι παρατηρείς;
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Αυτό που παρατήρησες είναι αυτό που πίστευες ότι θα γίνει στην αρχή;
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


7. Τι συμπεραίνεις από το πείραμα που έκανες; Γιατί φουσκώνει και ξεφουσκώνει το μπαλόνι; Πότε φουσκώνει και πότε ξεφουσκώνει;
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Μπορείς να ζωγραφίσεις τη διαδικασία με την οποία γίνεται το παραπάνω φαινόμενο; Μπορούν να σε βοηθήσουν όλα αυτά που έμαθες για τη μεταφορά της θερμότητας και τη θερμική διαστολή.
Μπορείς να δεις τι συμβαίνει στα μόρια του μπουκαλιού (πρώτα χρησιμοποιείς την τρόμπα και μετά βάζεις φωτιά ή πάγο στο κουβαδάκι κάτω από τη δεξαμενή, για να δεις τι συμβαίνει στα μόρια) Κάνε κλικ εδώ

Αφού πλέον τα έχεις μάθει όλα τι θα ΄λεγες  να γίνεις εκατομμυριούχος; Κάνε κλικ εδώ


Υλικό από atheo.gr και phet.colorado.edu




Τετάρτη 6 Μαΐου 2020


Καλημέρα! Ελπίζω να είστε καλά και να έχετε όρεξη για λίγο μάθημα!
Πάμε να θυμηθούμε σήμερα τον ευθύ και τον πλάγιο λόγο. Ας δούμε πρώτα το μάθημα από την εκπαιδευτική τηλεόραση 
κάντε κλικ εδώ
Λίγη θεωρία ακόμη κάντε κλικ εδώ (κατεβείτε με τα βελάκια που υπάρχουν δεξιά, για να δείτε όλο το περιεχόμενο της σελίδας)
Πάμε να κάνουμε κάποια παιχνίδια για να δούμε τι θυμόμαστε 
κάντε κλικ εδώ
κάντε κλικ εδώ
κάντε κλικ εδώ
Αφού τα θυμηθήκαμε, ώρα για λίγη εξάσκηση.
1. Μετατρέπω τον ευθύ λόγο σε πλάγιο και το αντίθετο:
α) «Γιάννη, γιατί δεν πήγες εκδρομή την Κυριακή;» τον ρώτησε ο Νίκος.
_______________________________________________________
β) «Να μου πεις τι ώρα θέλεις να βρεθούμε» μου είπε η Ζωή.
_______________________________________________________
γ) Μου είπε ότι, αν του πω το πρόβλημά μου, θα με βοηθήσει.
_______________________________________________________
δ) Η δασκάλα με ρώτησε πόση ώρα κάνω για να γράψω την έκθεση.
_______________________________________________________
ε) «Έλα κι εσύ στον κινηματογράφο το βράδυ» μου είπε η Κατερίνα.
_______________________________________________________
στ) Μου είπε πως θα παίξει ποδόσφαιρο όταν τελειώσει τα μαθήματά του.
_______________________________________________________
ζ) «Πήγαινε στο δωμάτιό σου γρήγορα!» μου φώναξε η μητέρα μου.
_______________________________________________________
2. Ευθύς και πλάγιος λόγος.
(α) Μετατρέπω τον ευθύ λόγο σε πλάγιο:
- Πότε θα φύγεις; ρώτησε η Μαρία.
- Θα φύγω αύριο, απάντησε ο Νίκος.
_______________________________________________________
_______________________________________________________

 (β) Μετατρέπω τον πλάγιο λόγο σε ευθύ:
Η πατέρας ρώτησε την Έλενα αν θα πάει μαζί του κι εκείνη απάντησε ότι δεν ξέρει ακόμη.
_______________________________________________________
_______________________________________________________


3. Μεταφέρω τον παρακάτω διάλογο στον πλάγιο λόγο
Χατζηαβάτης: Δε μου λες, Καραγκιόζη, γνωρίζεις τον Αχμέτ-μπέη;
Καραγκιόζης: Τον γνωρίζω. Ποιος είναι;
Χατζηαβάτης: Αφού δεν τον ξέρεις, γιατί λες πως τον ξέρεις;
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
            

                                                                                   
Και κάτι τελευταίο!
Ένα παιχνίδι ορθογραφίας
κάντε κλικ εδώ
Αφού παίξεις και βρεις τις σωστές λέξεις, προσπάθησε να γράψεις μια παράγραφο με τις λέξεις αυτές. Είμαι σίγουρη ότι θα είναι πολύ ωραία!
Μπορείτε να κάνετε τις ασκήσεις στην e-me και να μου τις στείλετε ψηφιακά.

Τελειώσαμε για σήμερα. Καλό παιχνίδι!


Δευτέρα 4 Μαΐου 2020


ΙΣΤΟΡΙΑ

Καλημέρα!
Σήμερα θα πάμε ένα νοερό ταξίδι μέχρι την Κωνσταντινούπολη. Έτοιμοι; Φύγαμε.


Θα επισκεφθούμε το πιο σημαντικό μνημείο της βυζαντινής αυτοκρατορίας,την Αγιά Σοφιά.


Για να θυμηθείς το μάθημα κάνε κλικ εδώ
Σχεδιάγραμμα του μαθήματος κάνε κλικ εδώ
Για να δεις το βίντεο για την Αγιά Σοφιά πάτα  εδώ
Μετά το βίντεο, αν θέλεις μπορείς να συμπληρώσεις και το σταυρόλεξο κάνοντας κλικ εδώ
Θέλεις να κάνεις μια εικονική περιήγηση στην Αγιά Σοφιά; Πάτα εδώ εδώ
και μετά στο εικονίδιο. Όταν πατάς πάνω στα κυκλάκια, βγάζει δίπλα πληροφορίες.

Ωραία. Τώρα που τα θυμήθηκες τι θα 'λεγες να δοκιμάσεις τις γνώσεις σου
Κάνε κλικ εδώ και εδώ

Έχεις την περιέργεια να ακούσεις μια λειτουργία στην Αγιά Σοφιά πριν 700 χρόνια; Aν ναι, πάτα εδώ
Στην Αγιά Σοφιά υπήρχε η φράση "Νίψον ανομήματα, μη μόναν όψιν";
Για να την δεις εδώ
Θυμάσαι  τι περίεργο είχε αυτή η φράση; Ναι, πολύ σωστά. Διαβάζεται και από τις δυο πλευρές.

Ονομάζονται καρκινικές επιγραφές ή παλίνδρομες φράσεις και είναι οι  συμμετρικές φράσεις οι οποίες μπορούν να διαβαστούν είτε από την αρχή είτε από το τέλος.
Άλλες παλίνδρομες φράσεις είναι οι παρακάτω. Δοκίμασε να τις διαβάσεις από το τέλος, αν θέλεις:
  1. Νόμον, ο κοινός, έχε σον οικονόμον
  2. Σος ειμί, τίμιε, σός
  3. Ιερά σα παρά χείλη, Ήλιε, χαρά πάσα ρει
  4. Σοφά ται και μη, γη μια και τάφος
  5. Νοσώ. Σύ ος η ίαμα, Ιησού, σώσον


Μπορείς να σκεφτείς κάποια ονόματα που διαβάζονται και από τις δύο πλευρές; Έχουμε και στην τάξη μας ένα τέτοιο όνομα.
Αν θέλεις μπορείς να ζωγραφίσεις κάτι που σου έκανε εντύπωση από την Αγιά Σοφιά (ένα ψηφιδωτό, την κρήνη με την παλίνδρομη φράση ή και ολόκληρη την Αγια Σοφιά)  και να μου στείλεις μια φωτογραφία.


Υλικό από atheo.gr και www.didaskaleio.weebly.com


Τετάρτη 29 Απριλίου 2020


Γεια σας παιδιά!  Η δασκάλα σας ΒΑΡΔΑΚΟΥΛΗ ΓΙΟΛΑ σας στέλνει τις παρακάτω ασκήσεις:

Καλημέρα! Τι κάνετε; Καλά τα καταφέρατε με τους πολλαπλασιασμούς. Ας συνεχίσουμε με τις διαιρέσεις. Πάμε πάλι να θυμηθούμε κάποια πράγματα με τη βοήθεια του παρακάτω μαθήματος από την εκπαιδευτική τηλεόραση. Σήμερα θα παρακολουθήσετε τη συνέχεια, δηλαδή από το όγδοο  λεπτό και μέχρι το τέλος πατώντας εδώ

Μπορείς να κάνεις κάθετα τις παρακάτω πράξεις στο τετράδιο Μαθηματικών;
α)639:3                                   β)612:6                              γ)756:7                           δ)5.789:7
ε)2.340:21                             στ)1.209:33                         ζ)1.005:15                     η)4.800:40
Επίσης για να σιγουρευτείς ότι οι πράξεις είναι σωστές θα ήθελα να κάνει και τις δοκιμές. 
Θυμάσαι πώς γίνεται; Η διαίρεση και ο πολλαπλασιασμός είναι αντίστροφες πράξεις, γι' αυτό κάνουμε πολλαπλασιασμό.



Πάμε για ένα πρόβλημα

1)Η Κατερίνα έχει 112 μαρκαδόρους και θέλει να τους μοιράσει σε  κασετίνες. Πόσες κασετίνες θα χρειαστεί , αν κάθε κασετίνα χρωστάει 8 μαρκαδόρους;

Κι ένα πιο δύσκολο. Είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρεις.

2) H Μαρίνα αγόρασε για το πάρτι των γενεθλίων της 25 σακουλάκια με μπαλόνια. Το κάθε σακουλάκι είχε 6 μπαλόνια. Πόσα μπαλόνια αγόρασε συνολικά: Έπειτα έδεσε τα μπαλόνια σε δέσμες. Κάθε δέσμη είχε 5 μπαλόνια. Πόσες τέτοιες δέσμες έκανε;

Και τώρα η σειρά σου!!!!!Θέλω να κάνεις ένα δικό σου πρόβλημα διαίρεσης με τους αριθμούς 192 και 12 και να μου το  στείλεις να το λύσω.

Αν θέλεις μπορείς να φωτογραφίσεις τις πράξεις και τις δοκιμές και να μου τις στείλεις.
Κι ένα κουίζ  με διαιρέσεις: κάνε κλικ εδώ
Λίγο ακόμη παιχνίδι με διαιρέσεις κάνε κλικ εδώ



Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Γεια σας παιδιά! Χρόνια πολλά! Η δασκάλα σας ΒΑΡΔΑΚΟΥΛΗ ΓΙΟΛΑ σας στέλνει τις ευχές της και τις παρακάτω ασκήσεις:



Καλημέρα! Τι κάνετε; Ήταν ένα διαφορετικό Πάσχα για όλους μας, αλλά ελπίζω να περάσατε πολύ όμορφα. Σας έλειψαν τα μαθήματα; Τι είπατε; Οι πολλαπλασιασμοί; Ωραία. Πάμε να θυμηθούμε κάποια πράγματα με τη βοήθεια του παρακάτω μαθήματος από την εκπαιδευτική τηλεόραση. Θέλω να παρακολουθήσετε τα πρώτα οκτώ (8) λεπτά πατώντας εδώ

Μπορείς να κάνεις κάθετα τις παρακάτω πράξεις στο τετράδιο Μαθηματικών;
α)263*7                               β)554*9                          γ)3.890*6                     δ)217*3
ε)36*29                             στ)692*44                         ζ)2.694*5                     η)682*52

Επίσης για να σιγουρευτείς ότι οι πράξεις είναι σωστές θα ήθελα να κάνεις και τις επαληθεύσεις. 






Και δύο προβλήματα:

1)Ο ιδιοκτήτης ενός καταστήματος ηλεκτρικών ειδών πούλησε τον Σεπτέμβριο 12 ψυγεία και τον Οκτώβριο 9.Αν το κάθε ψυγείο κάνει 815 ευρώ, πόσα χρήματα εισέπραξε συνολικά ο ιδιοκτήτης;

2) Ένας πτηνοτρόφος μάζεψε από τις κότες του τα αυγά και γέμισε 35 καρτέλες που η καθεμιά χωρούσε 20 αυγά. Καθώς τα πήγαινε στην αγορά του έσπασαν 4 καρτέλες. Πόσα αυγά πήγε στην αγορά τελικά;

Αν θέλεις μπορείς να φωτογραφίσεις τις πράξεις και τις επαληθεύσεις και να μου τις στείλεις.
Αν θέλεις να κάνεις ένα κουίζ  με την προπαίδεια μπορείς να πατήσεις

Λίγο ακόμη παιχνίδι με προπαίδεια: κάνε κλικ