ΓΑΛΛΙΚΑ

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020


Ε  ΤΑΞΗ   

Γεια  σας  παιδιά !  

Πάμε  να δούμε  τα  γαλλικά  μας  .
Σήμερα  θα δούμε  πώς σχηματίζουμε   στα γαλλικά  το  θηλυκό  των επιθέτων που  δηλώνουν χρώμα .
Στα  περισσότερα  επίθετα  βάζουμε  στο τέλος  του  αρσενικού  ένα  e  και  σχηματίζουμε  το  θηλυκό  .
ex  vert -  verte
       (= πράσινος   - πράσινη )

Υπάρχουν  όμως  και μερικά επίθετα  που δηλώνουν χρώμα τα oποία στο αρσενικό  τελειώνουν  σε -e  . Αυτά  θα παραμείνουν το ίδιο  και  στο θηλυκό  , δε θα πάρουν δηλαδή άλλο  e .
ex rouge- rouge 
    (=  κόκκινος κόκκινη )

Εξαιρέσεις :
blanc- blanche (= άσπρος άσπρη )
marron - marron (= καφέ - καφέ )

Δραστηριότητα :  Βάλτε  στο θηλυκό  τα  παρακάτω επίθετα :

gris  -  
noir -
jaune-
mauve-
orange-
bleu-

Τα  επίθετα που δηλώνουν  χρώμα  μπαίνουν πάντα  μετά από  το ουσιαστικό  στα γαλλικά !
Λέμε :  un livre  rouge (= ένα  κόκκινο  βιβλίο )
Δε  λέμε :  un rouge  livre !
Στα  ελληνικά συμβαίνει  το αντίθετο  δηλ. το επίθετο που  δηλώνει χρώμα μπαίνει  πριν το  ουσιστικό !

Δραστηριότητα :
Γράψτε  τις  παρακάτω φράσεις  στα γαλλικά .

1.  ένα  άσπρο  άλογο
2. μία  καφέ  κότα
3. ένας  μαύρος  γάτος
4. ένα  κίτρινο  καναρίνι
5. μία πράσινη  χελώνα


Καλή συνέχεια!


Στ'  ΤΑΞΗ   

Γεια  σας παιδιά !  Ελπίζω να είστε  καλά!

Σήμερα  θα  προχωρήσουμε λίγο  παρακάτω  μιας  και  απομένουν  λίγες  μέρες  πριν τη λήξη της  σχολικής  χρονιάς .

Θα κάνουμε  μία επανάληψη  στις  ερωτηματικές λέξεις  που έχουμε δει  κατά  τη διάρκεια όλης  της χρονιάς  . Θα  μάθουμε  επίσης  και κάποιες  καινούριες .
Comment =  Πώς ;
Qu'est- ce que = Τι ;  
Quel/ Quelle /Quels/ Quelles = Ποιος/ Ποια / Ποιοι / Ποιες  ;
Qui =  Ποιος ;
Pourquoi=  Γιατί ;
Quand=  Πότε ;  
Combien = Πόσο  ;
Δραστηριότητα :  Θα  τη γράψετε  γραπτώς  στο τετράδιο  Ασκήσεων   για την Τρίτη 9  Ιουνίου.
Γράψτε  6 ερωτήσεις  στα γαλλικά  προσπαθώντας  σε  κάθε  ερώτηση  να  χρησιμοποιήσετε  μία  από τις  παραπάνω  ερωτηματικές  λέξεις .

Δραστηριότητα :
Πατήστε εδώ
Θα  πρέπει  να ενώσετε  τα μπαλόνια  ώστε  να σχηματίσετε τους  δώδεκα μήνες του χρόνου και  στη  συνέχεια  στα  κουτάκια  από  κατω  να γράψετε  τους  12  μήνες  στα  γαλλικά  με  τη σειρά . Μόλις  ολοκληρώσετε  τη δραστηριότητα, πατάτε  finish  και  στη  συνέχεια  check  my  answers

Καλή  συνέχεια!




Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020






Ε  ΤΑΞΗ   

Γεια  σας  παιδιά !  Ελπίζω  να είστε  καλά !  Σήμερα θα  προχωρήσουμε  λίγο  παρακάτω  και  θα  μάθουμε  κάποιες  καινούριες  λέξεις . Οι  λέξεις  αυτές  έχουν σχέση  με τα πράγματα  που χρησιμιποιείτε στην τάξη  .

Vocabulaire :
La trousse  =  η κασετίνα
Le  cahier =  το τετράδιο
Le  livre =  το  βιβλίο
Le  stylo =  ο  στιλός
La  gomme= η  γόμα 
Le taille-  crayon = η  ξύστρα
La  gomme=  η γόμα
Le  feutre = ο  μαρκαδόρος

Τις  παραπάνω λέξεις  θα  ήθελα  σας παρακαλώ να τις  γράψετε  στο τετράδιο  της αντιγραφής 3  φορές  την καθεμιά  μαζί  με τη σημασία της στα  ελληνικά  και  να τις  μάθετε  και  για ορθογραφία .


Le  pluriel des noms (= Ο πληθυντικός  αριθμός  των ουσιαστικών )

Στα  γαλλικά  για  να σχηματίσουμε  τον πληθυντικό  αριθμό των ουσιαστικών βάζουμε ένα  -s  στο τέλος  της λέξης .  Δεν ξεχνάμε να βάλουμε  και το άρθρο  στον πληθυντικό  αριθμό  !
ex  : un livre    .................... des livres
         ( = ένα βιβλίο )............. ( = βιβλία )

Δραστηριότητα :
 Βάλτε  τις παρακάτω λέξεις  στον πληθυντικό  αριθμό ή στον ενικό ανάλογα  με το που  είναι .
une  trousse ............................
des  livres  ...............................
un  stylo ...................................
des  crayons ..............................
des  gommes .............................
un  feutre ..................................

Καλή δύναμη και  καλή συνέχεια !



  



ΣΤ  ΤΑΞΗ 

Γεια σας  παιδιά !   Ελπίζω  να είστε καλά.

Σήμερα  θα προχωρήσουμε  λίγο παρακάτω να μάθουμε  κάποια  καινούρια πράγματα .

Les adjectifs  interrogatifs  =    Τα  ερωτηματικά  επίθετα
Χρησιμοποιούνται στα γαλλικά  για να κάνουμε ερωτήσεις
Είναι  τα εξής :
Quel (= ποιος )  : Μπαίνει  μπροστά από  ουσιαστικά  αρσενικού  γένους ενικού  αριθμού .
Quelle (= ποιος )  : Μπαίνει  μπροστά από  ουσιαστικά  θηλυκού  γένους ενικού  αριθμού .
Quels (= ποιοι )  : Μπαίνει  μπροστά από  ουσιαστικά  αρσενικού  γένους πληθυντικού αριθμού.
Quelles (= ποιες ) :  Μπαίνει  μπροστά από  ουσιαστικά  θηλυκού  γένους πληθυντικού  αριθμού .

Δραστηριότητα :  Συμπληρώστε  τα παρακάτω κενά με  τα ερωτηματικά επίθετα quel, quelle, quels, quelles
a. ............................  est  ta couleur  préférée ?
b. ...............................est  ton  nom ?
c...................................  sont  tes amis ?
d. ......................................sont  tes  matières préferées ?
e..........................................est  ta  classe ?


Pourquoi  - Parce  que
Το  pourquoi  σημαίνει  γιατί  και  το χρησιμοποιούμε  στις ερωτήσεις στα γαλλικά για να ρωτήσουμε  την αιτία .
Απαντάμε  πάντα  με το parce  que που  σημαίνει  επειδή .
Το  pourquoi  μπαίνει  μόνο  στην ερώτηση  και το  parce que  μόνο στην απάντηση.
ex  Pourquoi  tu  pleures ? (= γιατί  κλαις ;  )
         Parce  que  j'  ai  mal  aux  pieds  (= επειδή  πονάω  στα πόδια )

Δραστηριότητα :
Αντιστοίχισε  τις παρακάτω   ερωτήσεις  με τις απαντήσεις . Δίπλα  σε κάθε  αριθμό  βάλε το αντίστοιχο  γράμμα.

1. Pourquoi  tu  veux  un animal ?                 a.  Parce  que  j' aime  jouer .
2. Pourquoi  tu  joues  au  foot?                    b.Parce qu' il n' est  pas bon .
3. Pourquoi  tu  fais  une boum ? (= πάρτι )  c. Parce  que j' adore les                
                                                                                animaux .
4. Pourquoi  tu  n'aimes pas ton ami ?     d. Parce  que c'est  mon 
                                                                             anniversaire .
                                                                    
  
 





Τετάρτη 27 Μαΐου 2020




Ε ΤΑΞΗ 

Γεια  σας  καλά  μου  παιδιά!  Ελπίζω να είστε  καλά! Πρώτα  ο Θεός  σε λίγες μέρες θα συναντηθούμε !
Σήμερα  λοιπόν οι δραστηιότητές μας  αποτελούν ένα είδος  επανάληψης.

Δραστηριότητα:
Ένωσε κάθε  ερώτηση με τη σωστή ή τις  σωστές  απαντήσεις . Για να μην μπερδευτείτε  με τις γραμμές , για κάθε αριθμό ερώτησης γράψτε  τα αντίστοιχα γράμματα  των απαντήσεων.
ex:  1  b
1. Comment  ça  va ?                      a. j' ai dix ans
2. Tu  as  quel  âge  ?                      b. ça  va  mal
3. Tu  es grec ?                                 c. sept  ans
4. Tu as  un animal ?                       d. ça  va comme  ci comme ça
5. Comment tu t' appelles ?          e. Non, je suis ialien .
6. Tu as un canari ?                         f. Je m' appelle  Marie .
                                                            g. Oui, j' ai un cheval.
                                                            h.Non, j'ai  un chat.

Δραστηριότητα :

Βάλε στις  παρακάτω λέξεις το  σωστό  αόριστο άρθρο .
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ : Τα αόριστα άρθρα στα γαλλικά είναι  3 .
un (= ένας ) : για  ουσιαστικά αρσενικού  γένους  , ενικού αριθμού.
une  (= μία ) : για  ουσιαστικά  θηλυκού  γένους , ενικού αριθμού.
des ( δεν μεταφράζεται  στα ελληνικά ) :  για ουσιαστικά αρσενικού ή  θηλυκού  γένους πληθυντικού  αριθμού.


...........  cheval            ..................poney      .................tortue
..............canaris       ....................chiens     ................. chat

..............poissons     ...................poule (θηλ.)





ΣΤ  ΤΑΞΗ

Γεια  σας  παιδιά!  Ελπίζω ότι  είστε όλοι καλά ! Πρώτα  ο Θεός σε λίγες μέρες θα συναντηθούμε .

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

A.   Απάντησε  στις  παρακάτω  ερωτήσεις  δίνοντας ολοκληρωμένες απαντήσεις στα γαλλικά .
1)  Qu' est-ce que c' est ?
...................................................................................................
2)  Qui  est- ce ?
.................................................................................................
3) Tu  as  quel  âge ?
................................................................................................
4)  Quel jour  tu as  histoire ?
...............................................................................................
5) Tu  aimes les  maths ?
.............................................................................................

B. Στις  παρακάτω προτάσεις γράψε  τη λέξη  που είναι με έντονα γράμματα  ολόκληρη όπως στο παράδειγμα .

1. J' adore  la télé  . J'adore la  télévision.
2. Il  aime  les  maths .....................................................
3. Tu  adores  la  gym .....................................................
4. Elle  déteste la  géo   ....................................................
5. J' aime  la  récré............................................................





Δευτέρα 25 Μαΐου 2020


Ε ΤΑΞΗ 

Γεια  σας  καλά  μου  παιδιά! Πώς  τα πάτε ; Είμαι  σίγουρη ότι περνάτε όμορφα. Πάμε να δούμε τις σημερινές  μας δραστηριότητες .

Σήμερα  θα  αναφερθούμε  λίγο στα   οριστικά άρθρα  .
1) Τα  οριστικά  άρθρα : τα  χρησιμοποιούμε στα γαλλικά  όταν μιλάμε για κάτι  συγκεκριμένο, ορισμένο .
ex : Le  canari  de Marie   = το καναρίνι της Μαρίας
L' hôtel Samaria = το ξενοδοχείο Σαμαριά
Τα οριστικά άρθρα είναι  τα εξής :
α)  le (= ο, το ) : για  ουσιαστικά  αρσενικού γένους ενικού  αριθμού που αρχίζουν από σύμφωνο
β ) la (= η, το )  : για  ουσιαστικά θηλυκού  γένους ενικού  αριθμού που αρχίζουν από σύμφωνο.
γ) l' (=ο, η, το ) : για ουσιαστικά αρσενικού ή θηλυκού  γένους ενικού αριθμού  που αρχίζουν από φωνήεν (a, e, i, o, u)  ή από h άφωνο.
δ)  les (= οι, τα : για ουσιαστικά αρσενικού  ή θηλυκού  γένους πληθυντικού αριθμού.
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΣΤΑ  ΓΑΛΛΙΚΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ  ΟΥΔΕΤΕΡΟ  ΓΕΝΟΣ !
Δραστηριότητα:
Βάλτε μπροστά από κάθε λέξη το σωστό οριστικό άρθρο δηλ. το le, la , l' , les . Για να βοηθηθείτε  μέσα σε παρένθεση σας δίνω στα ελληνικά το γένος .
1......... train (αρσ. )
2..........piano (αρσ. )
3.......... Grèce (θηλ.)
4........... roi (αρσ. )
5...........amis (αρσ.)
6..........reine (θηλ.)
7............chien (αρσ.)
8............ chats (αρσ.)

Δραστηριότητα  :

Κοίταξε  τις  απαντήσεις  και γράψε τη σωστή  ερώτηση για κάθε απάντηση.
1)  .......................................................................?
- Non , ça  va  mal.
2).........................................................................?
- Oui, j' ai  dix ans
3) .........................................................................?
- Elle s' appelle  Léna.
4)...........................................................................?
Non, je suis  français.








ΣΤ  ΤΑΞΗ


ΓΕΙΑ  ΣΑΣ ΠΑΙΔΙΑ ! ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΕΡΝΑΤΕ ΟΜΟΡΦΑ.
ΠΑΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙΣ  ΣΗΜΑΕΡΙΝΕΣ  ΜΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ


Δραστηριότητα:

Διάβασε τις παρακάτω προτάσεις  και  διάλεξε  το σωστό επίθετο.




1. Διάβασε  τις απαντήσεις  και  γράψε τις ερωτήσεις .

.............................................................................................?
Oui, j' aime  l' école.

................................................................................................?
Oui, je  déteste  les  maths.

...................................................................................................?
Non, je  déteste  les  maths .

....................................................................................................?
Non, je parle anglais .


Δραστηριότητα :
Διάβασε προσεκτικά  τις  παρακάτω προτάσεις  και  υπογράμμισε  το σωστό.

1. J'/ Ils/ Nous  aime  la  télé:
2. Tu/ Vous / Elles adorent l' école!
3. Nous/ Vous/ Ils sommes anglais .
4. Je/Tu/Elle détestes les croissants
5. Tu/Nous/Vous  avez des enfants?



Τετάρτη 20 Μαΐου 2020



Ε  ΤΑΞΗ

ΓΕΙΑ   ΣΑΣ  ΠΑΙΔΙΑ !  ΠΩΣ  ΠΕΡΝΑΤΕ ;
Πάμε  να δούμε τις σημερινές μας  δραστηριότητες .

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :
Βάλτε  τις παρακάτω προτάσεις  που είναι στην  άρνηση στην κατάφση όπως  στο  παράδειγμα .
ex Jean  n'est  pas grec  θα  γίνει   Jean  est   grec

1.  Tu  n'  es pas   sympa.   ................................................
2. Il  n' a pas  treize  ans .   .................................................
3. Vous  n' aimez  pas  le chocolat. .....................................
4. Ça ne  va  pas  bien. .......................................................
5. Je  ne m' appelle  pas  Anne. ..........................................

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :

Πατήστε  στον παρακάτω σύνδεσμο :κάντε κλικ εδώ
Υπάρχουν  κάποιες  εικόνες  με ζωάκια .  Στα  δεξιά  σας δίνονται  δύο στήλες . Η πρώτη στήλη πάνω δεξιά έχει  στα γαλλικά τα ονόματα  κάποιων ζώων  και  η στήλη  ακριβώς  από κάτω έχει  καποια  χρώματα στα  γαλλικά . Εσείς  θα πρέπει  για κάθε ζώο να γράψετε   δίπλα το όνομα του ζώου και το χρώμα του .
ΠΡΟΣΟΧΗ : ΣΤΑ  ΓΑΛΛΙΚΑ  ΤΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ  ΧΡΩΜΑ ΜΠΑΙΝΕΙ  ΜΕΤΑ ΤΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ . ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ  ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ  ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ.
Μόλις  τελειώσετε την δραστηριότητα  , πατάτε  finish και μετά επιλέγετε  check  my answers . Σας  βγάζει τη βαθμολογία  σας.

ΕΛΠΙΖΩ  ΝΑ ΣΑΣ  ΑΡΕΣΑΝ  ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ  ΜΑΣ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ .





ΣΤ'  ΤΑΞΗ


ΓΕΙΑ  ΣΑΣ  ΠΑΙΔΙΑ !ΚΑΙ  ΣΗΜΕΡΑ  ΣΑΣ  ΕΧΩ ΕΤΟΙΜΑΣΕΙ ΔΥΟ  ΑΠΛΕΣ  ΚΑΙ  ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΣ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ .

1η  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :
Πατήστε  στον παρακάτω σύνδεσμο : Κάντε κλικ εδώ
Βλέπετε  ένα γράμμα που έχει γράψει η Magalie .Υπάρχουν  κάποια  κενά  και εσείς  πρέπει  να συμπληρώσετε τα κενά  με τις λέξεις που σας δίνονται  από κάτω .
Μόλις τελειώσετε την εργασία  πατήστε finish  και  μετά πατήστε  check  my answers  . Θα δείτε το βαθμό σας .

2η  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :

Παρακάτω σας  δίνονται  κάποιοι αριθμοί  . Θα πρέπει  για κάθε αριθμό που σας δίνεται στα γαλλικά να γράψετε  τον προηγούμενο αριθμό και τον επόμενο αριθμό στα γαλλικά.

......................  vingt.....................
....................... treize ...................
........................sept ......................
........................trente- trois .....................
........................dix-huit...........................





Δευτέρα 18 Μαΐου 2020





Ε  ΤΑΞΗ 


ΓΕΙΑ  ΣΑΣ  ΠΑΙΔΙΑ ! ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ !

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ :
Η  ΑΡΝΗΣΗ  ΣΤΑ  ΓΑΛΛΙΚΑ
Για  να σχηματίσουμε την άρνηση  στα γαλλικά  χρησιμοποιούμε το ne και  το  pas. Το  ne  μπαίνει πάντα πριν από το ρήμα  ενώ το pas  μπαίνει  πάντα  μετά από το ρήμα .

ex : Je  suis  grec = Εγώ είμαι  Έλληνας
Στην άρνηση  θα γίνει  : Je  ne  suis  pas  grec.
ΠΡΟΣΟΧΗ!  Το ne  γίνεται  n' όταν το ρήμα που ακολουθεί αρχίζει στα γαλλικά  από  φωνήεν (a, e, i, o, u )  ή  από άφωνο.
ex:  J' aime la pizza = Μου αρέσει  η πίτσα
Στην άρνηση  θα γίνει :  Je  n' aime  pas la pizza.

Βάλτε  τις  παρακάτω προτάσεις στην άρνηση:

Tu  es  italienne.  ..........................................................
Ils  sont à  Paris.  ..........................................................
Vous  avez  10  ans. .......................................................
Elle  habite  à  Lyon .........................................................

 Δραστηριότητα:

 Πατήστε  εδώ

Πρέπει  σε κάθε κενό  να συμπληρώσετε  την ηλικία του παιδιού , αφού πρώτα μετρήσετε τα κεράκια . Τον αριθμό θα τον γράψετε  με γράμματα  όπως  στο παράδειγμα . Όταν συμπληρώσετε όλα τα κενά  , πατήστε finish  στο κάτω μέρος  της σελίδας. Μετά  θα σας βγάλει  δύο  επιλογές . Εσείς  πατήστε  check  my answers  και  θα  σας  βγάλει  τη βαθμολογία σας .


Ελπίζω  να σας  άρεσαν οι  δραστηριότητες !



ΣΤ' ΤΑΞΗ 


ΓΕΙΑ   ΣΑΣ   ΠΑΙΔΙΑ ! ΕΛΠΙΖΩ  ΝΑ ΕΙΣΤΕ  ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΝΑΤΕ ΟΜΟΡΦΑ!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ :

Πατήστε εδώ

Πατώντας  αριστερά  στο μεγάφωνο  θα ακούτε κάθε φορά μία ημερομηνία   στα γαλλικά . Μπορείτε να πατήσετε το μεγάφωνο όσες φορές  θέλετε για να ακούσετε  την κάθε ημερομηνία. Μόλις  ακούσετε  την κάθε ημερομηνία  θα πρέπει  να την αντιστοιχίσετε  στη δεξιά  στήλη με τον σωστό  μήνα και  αριθμό. Για να το κάνετε αυτό θα σύρετε με το  ποντίκι σας το μολύβι  από τη μαύρη τελεία δίπλα στο μεγάφωνο μέχρι το πινακάκι με το σωστό μήνα και αριθμό .Όταν ολοκληρώσετε  τη δραστηριότητα , θα πατήσετε finish  στο κάτω μέρος  της σελίδας. Μετά  θα σας βγάλει  δύο  επιλογές . Εσείς  πατήστε  check  my answers  και  θα  σας  βγάλει  τη βαθμολογία σας .


Δραστηριότητα :

Πατήστε εδώ

Στην πρώτη  άσκηση  σας  δίνει το ρήμα aimer  σε κάποια πρόσωπα και  δίπλα  σας δίνει 4  διαφορετικές λέξεις. Εσείς θα πρέπει  από κάτω να γράψετε 4 ολοκληρωμένες προτάσεις με το ρήμα aimer συνδυάζοντας  τα στοιχεία που σας δίνει η άσκηση χωρίς  να προσθέσετε δικά σας.
Στη δεύτερη άσκηση  θα γράψετε 4 αρνητικές προτάσεις συνδυάζοντας πάλι τα στοιχεία  που σας δίνει  η άσκηση χωρίς να προσθέσετε  δικά σας.
Όταν ολοκληρώσετε  τη δραστηριότητα , θα πατήσετε finish  στο κάτω μέρος  της σελίδας. Μετά  θα σας βγάλει  δύο  επιλογές . Εσείς  πατήστε  check  my answers  και  θα  σας  βγάλει  τη βαθμολογία σας 




Τετάρτη 13 Μαΐου 2020



Ε  ΤΑΞΗ  


Γεια  σας και  πάλι παιδιά!  Ελπίζω να περνάτε  όμορφα  !

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :
Πατήστε εδώ
Έχει ένα κόμικ και σας δίνονται τα λόγια  που πρέπει  να συμληρώσετε μέσα  στα συννεφάκια.
Για  να βάλετε τα λόγια στα συννεφάκια τα σέρνετε με το ποντίκι σας και τα αφήνετε στο σωστό τετραγωνάκι.
Μόλις συμπληρώσετε όλα τα συννεφάκια πατάτε  στο κάτω μέρος  της σελίδας finish  και  μετά  check  my answers  και  σας βγάζει την τελική βαθμολογία . Μπορείτε να κάνετε την άσκηση όσες  φορές θέλετε πατώντας το αριστερό βέλος στην γραμμή εργασιών.


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :
Οι  παρακάτω λέξεις  αναφέρονται σε κάποιες γαλλικές πόλεις.  Βάλτε τα γράμματα στη σειρά για να σχηματίσετε  τις πόλεις  και γράψτε ποια πόλη είναι στα  γαλλικά.

yoln............................................
arip...........................................
aecn...........................................
icen...........................................

sannec ......................................




ΣΤ  ΤΑΞΗ

ΓΕΙΑ  ΣΑΣ  ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΠΑΙΔΙΑ ! ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΖΕΣΤΕΣ !  ΚΑΝΤΕ  ΛΙΓΟ ΥΠΟΜΟΝΗ! ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΑΚΙ ! ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΙΣΤΕ  ΚΑΛΑ!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
Πατήστε εδώ για να ακούσετε ένα  πολύ όμορφο  γαλλικό  τραγούδι . Ακούστε  το όσες φορές  θέλετε και προσπαθήστε να συμπληρώσετε τα λόγια του τραγουδιού με τις λέξεις που σας δίνονται, βάζοντάς τις  στο κατάλληλο κενό.
Comme un ................... aux yeux de lumière              beau , oiseau
Qui voit passer au loin les oiseaux                                 enfant,
Comme l'............... bleu survolant la Terre
Vois comme le monde, le monde est .............

Beau, le bateau dansant sur les vagues              blanc,   Belle  , amour
Ivre de vie, d'................. et de vent
................, la chanson naissante des vagues
Abandonnée au sable ................

Blanc, l'innocent, le sang du ...............                        jour, fête, poète
Qui en chantant invente l'amour
Pour que la vie s'habille de ..................
Et que la nuit se change en .................

Jour d'une vie où l'aube se lève                                nous, rêves, 
Pour réveiller la ville aux yeux lourds
Où les matins effeuillent les ..................
Pour ......... donner un monde d'amour

L'amour, c'est .............                                          enfant  , moi, toi
L'amour, c'est .............
L'oiseau, c'est toi
L'.................., c'est moi

Moi, je ne suis qu'une fille de l'ombre              noir, ma
Qui voit briller l'étoile du soir
Toi, mon étoile qui tisse ..........ronde,
Viens allumer mon soleil ...........

Noire la .............., les hommes et la ..............            guerre    , misère
Qui croient tenir les rênes du temps                            Pays
................. d'amour n'a pas de frontières
Pour ceux qui ont un cœur d'enfant

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :
Ξανακούστε το τραγούδι  και προσπαθήστε  να βρείτε 5 γαλλικές  λέξεις που γνωρίζετε και να γράψετε τη σημασία τους στα ελληνικά!
1.............................=
2.............................=
3.............................=
4.............................=
5.............................=
Ελπίζω να σας άρεσε το τραγούδι!






Δευτέρα 11 Μαΐου 2020


Ε ΤΑΞΗ  

Γεια  σας   και πάλι !  Ελπίζω  να είστε όλοι  καλά !


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
Θα  ξεκινήσουμε  με  μια   δραστηριότητα  φωνητικής  που έχει σχέση δηλαδή  με την προφορά των γαλλικών .
Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο. ΠΡΟΣΟΧΗ ! ΘΑ ΣΑΣ ΒΓΑΛΕΙ ΕΝΑ  ΜΗΝΥΜΑ . ΕΣΕΙΣ  ΘΑ  ΠΑΤΗΣΕΤΕ  ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΠΛΕ ΚΥΚΛΑΚΙ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Accepter.
Θα ακούσετε  8 προτάσεις  και πρέπει  να  διαλέξετε ποιες ακούτε .Μπορείτε την κάθε πρόταση να την ακούσετε  όσες φορές θέλετε μέχρι να σιγουρευτείτε. Διαλέγετε τη σωστή απάντηση ανάμεσα σε 2  πιθανές  σωστές  απαντήσεις και την επιλέγετε με το ποντίκι σας . Αφού τελειώσετε την άσκηση  κάτω δεξιά υπάρχει η  λέξη  Valider . Πατάτε πάνω και  σας κάνει  διόρθωση. Καλή  επιτυχία ! Εάν θέλετε να την ξανακάνετε μπορείτε  αφού πατήσετε το valider και σας  βγάλει το βαθμό σας , να πατήσετε  την επιλογή  Recommencer ( = Ξαναρχίζω ). Κάντε κλικ εδώ



ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :
Πατήστε στον παρακάτω  σύνδεσμο. Υπάρχει ένα όμορφο κρυπτόλεξο με πολύχρωμα γράμματα που έχει  σχέση με τις μέρες της εβδομάδας.

Εσείς πρέπει  να σύρετε  τα γράμματα της κάθε μέρας  στη δεξιά  στήλη και  να τα γράψετε εκεί  που γράφει  jours και  στο κουτάκι που γράφει couleur να γράψετε  το χρώμα  που  έχουν  τα γράμματα με τα  οποία γράψατε την κάθε μέρα . Τις μέρες πρέπει να τις γράψετε με τη σειρά και όχι ανακατεμένες . Στο τέλος αφού τελειώσετε την δραστηριότητα πατάτε  finish και  σας  βγάζει  2  επιλογές. Εσείς  επιλέγετε  check  my answers και  σας βγάζει  το βαθμό σας .
Πατήστε εδώ για να ξεκινήσετε  την δραστηριότητα !



Ελπίζω  να σας  άρεσαν οι σημερινές  δραστηριότητες !  Καλή συνέχεια!





ΣΤ  ΤΑΞΗ 

Γεια  σας  παιδιά! Ελπίζω να είστε  όλοι σας καλά !
Συνεχίζουμε  και  σήμερα με δύο  δραστηριότητες .

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :
Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο . Θα  ακούσετε κάποιους  αριθμούς από το 0-30  αν πατήσετε στο εικονίδιο που δείχνει ένα μεγάφωνο μέσα σε κάθε κουτάκι.  Κάθε φορά που  ακούτε ένα αριθμό , θα πρέπει από τους  αριθμούς που σας δίνονται στα δεξιά  να βρείτε  ποιος είναι και να τον σύρετε  με το ποντίκι σας στο σωστό κουτάκι.Μπορείτε να ακούσετε όσες φορές θέλετε τον κάθε αριθμό πατώντας στο μεγάφωνο.  Στο τέλος , πατήστε  finish . Θα  σας βγάλει  δύο επιλογές .Εσείς επιλέγετε  το check my answers και θα δείτε  τη βαθμολογία σας . Κάντε κλικ εδώ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :
 Και  τώρα  ας  διασκεδάσουμε  λίγο !
 Θα ακούσετε  ένα υπέροχο γαλλικό τραγούδι  από  τη  Zaz  που  έχει τίτλο  Je  veux ( = εγώ θέλω ).
Ακούστε  το όσες  φορές  θέλετε  και  προσπαθήστε να συμπληρώσετε τις λέξεις από τους στίχους  του τραγουδιού  που λείπουν . Σας δίνεται  δεξιά  μια λίστα και εσείς  πρέπει να επιλέξετε πού μπαίνει η κάθε μία .
Θα  πρέπει  με το ποντίκι σας  να σύρετε  την κάθε  λέξη στο κενό που μπαίνει. Μόλις  ολοκληρώσετε  την εργασία  σας , πατήστε  finish  .
Πατήστε  εδώ για να ακούσετε  το τραγούδι :
Θα  σας βγάλει  δύο επιλογές .Εσείς επιλέγετε  το check my answers και θα δείτε  τη βαθμολογία σας .
ΚΑΛΗ  ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!



Τετάρτη 6 Μαΐου 2020


Ε' ΤΑΞΗ

Γεια  σας και  πάλι παιδιά !
Είστε  έτοιμοι  για το  ταξίδι μας  στη  γνώση ;  Φύγαμε  !

Δραστηριότητα:
Σε  κάθε  πρόταση υπάρχει  μία λέξη που δεν ταιριάζει με τις υπόλοιπες . Βρείτε  την  και  υπογραμμίστε την .

1. Bonjour , au  revoir, chat, bonsoir , salut .
2. six , deux, tennis, un, sept, neuf
3. croissant, chocolat, tarte, piano, banane
4. moto, train, baguette, bus, tramway
5. chat, cheval, poisson, ans, poney


Δραστηριότητα :

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο : εδώ

Ακούστε  αυτό το  όμορφο γαλλικό  τραγούδι  που  συνοδεύεται  από  τους  στίχους  του  και  κυκλώστε τη σωστή απάντηση ή συμπληρώστε  τη λέξη που λείπει
Βοηθητικό  λεξιλόγιο 
Il  y a : υπάρχει - υπάρχουν
vrai : σωστό
faux  : λάθος
fait :  κάνει
Il  n' y  a pas : δεν  υπάρχει- δεν υπάρχουν


1.  Dans  la  ferme à  Mathurin  il y  a des   tortues .   Vrai    Faux
2.  Dans  la  ferme  à  Mathurin,  le  cheval  fait  « bê ».  Vrai   Faux
3.  Dans  la  ferme   à  Mathurin, il y a  des  vaches  mais  il n' y a pas  de moutons.   Vrai   Faux 

4.  Qui  fait  « wouf » ?..................................................................



ΣΤ' ΤΑΞΗ


Γεια  σας  και  πάλι  παιδιά! Ελπίζω να  είστε  όλοι καλά !

Δραστηριότητα :
Διαβάστε τις  παρακάτω προτάσεις  και  υπογραμμίστε τη λέξη που δεν έχει καμιά σχέση  με τις υπόλοιπες.
1. sympa, bon ,  papa, joli, grand
2. parents, maman, taxi, papy
3. Pâques , Noël , 1er mai, classe
4. maths, gymnastique, anglais, adorer
5. venredi, salut,  mardi, lundi, samedi


Δραστηριότητα :

Πατήστε  στον  παρακάτω  σύνδεσμο  και  βρείτε  στο κρυπτόλεξο τις  λέξεις που έχουν σχέση με τους μήνες. Για να μαρκάρετε  τις λέξεις σέρνετε  το ποντίκι από την αρχή έως το τέλος της λέξης . Κάντε κλικ εδώ

Αριστερά  από το κρυπτόλεξο  υπάρχουν 3  λέξεις  χρήσιμες  για το κρυπτόλεξό μας

Effacer = σβήνω ( όταν  θέλουμε  να σβήσουμε μία λέξη που βρήκαμε και δεν είναι σωστή)
Vérifier = επαληθεύω
mot = λέξη  (εδώ υπολογίζεται ο χρόνος που κάνετε για  να λύσετε το κρυπτόλεξο )

Καλή Διασκέδαση!



Δευτέρα 4 Μαΐου 2020





Ε' ΤΑΞΗ

                                               

Γεια  σας  και πάλι!  Όσοι από εσάς  έχετε  κωδικό στο Πανελλήνιο Σχολικό δίκτυο  σας παρακαλώ να μπείτε στην πλαρφόρμα e- me  ώστε να σας βρω  και να σας κάνω μέλη στην ηλεκτρονική μας τάξη.Θα μπορέσουμε έτσι να έχουμε μια καλύτερη επικοινωνία και να λαμβάνετε ανατροφοδότηση. Τις δραστηριότητες αυτές  θα τις αναθέσω και  σε όσους από εσάς είναι μέλη στην ηλεκτρονική μας τάξη.

Για  σήμερα  σας  έχω 2 εύκολες  δραστηριότητες  για να μην ξεχάσουμε και  αυτά που έχουμε μάθει  έως τώρα.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
Διαβάστε  το παρακάτω κείμενο  στα γαλλικά και  διαλέξτε τη σωστή απάντηση .
Elle  s' appelle  Marie Dupont. Ella a 1O  ans. Elle est française . Elle  habite  à  Lyon. Elle  a un chien .Il s' appelle  Victor. Il a  cinq ans. Elle est en cinquième. Elle  adore  les chiens et les canaris.
Vrai  ou  Faux ? (= Σωστό ή Λάθος )
1 .  Marie  a 10  ans                                     Vrai   Faux
2.  Elle habite à  Paris .                                Vrai   Faux
3.  Elle a un chien et un canari .                   Vrai   Faux
4.  Le chien  s' appelle Victor.                      Vrai   Faux
5.  Elle est en sixième.                                 Vrai   Faux
6.  Elle   adore les canaris et  les chats.        Vrai   Faux

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :

Κοίταξε  το μυστικό  κώδικα και  βρες το μήνυμα του Hugo.
Κάθε  γράμμα αντιστοιχεί με ένα αριθμό.
A    B   C   D    E   F  G  H  I    J      K   L    M   N   O      P     Q    R    S   T    U     V  W  X     Y    Z   
1   2     3   4    5   6   7  8  9  10   11  12  13  14  15   16   17  18  19  20  21  22 23 24  25  26

8   21  7   15       1        21  14       3  8  5   22  1  12     9  12      

19     1  16 16 5 12 12 5     12 21 4 15.

Γράψτε  εδώ  κάτω  το  μήνυμα  που βρήκατε
......................................................................................................................................................................................................................................




ΣΤ' ΤΑΞΗ









Τετάρτη 27 Απριλίου 2020


Ε' Τάξη

ΓΕΙΑ  ΣΑΣ ΚΑΙ  ΠΑΛΙ  ΠΑΙΔΙΑ ! ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΑΤΕ  ΟΜΟΡΦΑ ΤΙΣ  ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ  ΠΑΣΧΑ! ΧΡΙΣΤΟΣ  ΑΝΕΣΤΗ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΤΙΣ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ ΘΑ ΤΙΣ  ΠΕΡΑΣΩ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΟΥ E- ME. ΣΑΣ  ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΟΛΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΞΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΒΡΩ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΝΩ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ  ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ  ΜΟΝΟ ΕΚΕΙ  ΓΙΑ  ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ . ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ  ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :
Ας ταξιδέψουμε...
Πατήστε πάνω   σε αυτόν το σύνδεσμο :


Κατεβείτε στη σελίδα μέχρι το τέλος .
1)  Διαλέξτε  ένα από τα όμορφα ζώα του ζωολογικού πάρκου της  Beauval  και  γράψτε ένα μικρό κείμενο για να το παρουσιάσετε  ( Δώστε του ένα όνομα, περιγράψτε το χρώμα του , πείτε την ηλικία του )
2) Για το ζώο που έχετε  διαλέξει φτιάξτε την ταυτότητά του στα γαλλικά όπως έχουμε  μάθει.
Πριν φύγουμε  από αυτόν τον ωραίο ιστότοπο απολαύστε και το παρακάτω βίντεο  πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο.







Το  σχέδιο είναι από το


BONNE   CHANCE!!!

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!!!!!




ΣΤ' Τάξη