ΣΤ ΤΑΞΗ


Τετάρτη 27 Μαΐου 2020



Καλημέρα!!Πώς είστε σήμερα, παιδιά; Έχετε ενδιαφέροντα νέα να μοιραστούμε; Θα ανταμώσουμε σύντομα…
Σήμερα θα ολοκληρώσουμε πρώτα την επανάληψη στα κλάσματα και έπειτα θα ασχοληθούμε με ένα κείμενο από το Ανθολόγιό μας.

Μαθηματικά    Πολλαπλασιασμός και διαίρεση κλασμάτων(Κεφάλαιο 24)
ÞΠώς πολλαπλασιάζω και πώς διαιρώ κλάσματα;
Θα βρούμε τη θεωρία (κανόνες) που μας χρειάζεται και σχετικά παραδείγματα στις σελ. 55-56 του βιβλίου μας.

Ακόμη, θυμάμαι:
® Για να κάνω πράξεις, μπορεί να χρειαστεί να μετατρέψω τους αριθμούς στην ίδια μορφή.

®Στο τελικό αποτέλεσμα των πράξεων, όπου μπορώ, κάνω το κλάσμα ανάγωγο (απλοποιώ) ή μεικτό αριθμό  ή φυσικό αριθμό  στην περίπτωση καταχρηστικού κλάσματος.



Θα βρεις μια ψηφιακή δραστηριότητα με πολλαπλασιασμό κλασμάτων εδώ:


Βρες ανάλογο πρόβλημα ψηφιακής μορφής εδώ:



Ώρα να απολαύσουμε την ανάγνωση ενός κειμένου (όπως τόσο αρέσει και στον Αριστοτέλη…)!
Ανοίγουμε το Ανθολόγιο στις σελίδες 244-245 και διαβάζουμε πολύ προσεκτικά το κείμενο «Όνειρα με χαρταετούς και περιστέρια» του Φερεϋντούν Φαριάντ.

1)     Ο Ριπιδάτος, το περιστέρι, βρέθηκε έξω από το παράθυρό σου και αποφάσισε να σου πει ξανά αυτήν την ιστορία των παιδιών, αφού την έζησε και αυτός. Όμως, στον Ριπιδάτο δεν αρέσουν τα πολλά λόγια…είναι λιγομίλητο πουλί. Σου μαρτύρησε τα πιο σημαντικά σε 80-100 λέξεις. Τι σου είπε;

2)      Ώρα να υψωθεί ο Κοκκινολαίμης! Ο Αλβάν στέλνει τον χαρταετό του τον Κοκκινολαίμη σε κάθε παιδί, για να σημειώσει πάνω του το δικό του παγκόσμιο μήνυμα. Για να χωρέσει να γράψουν όλα τα παιδιά, καθένα γράφει μία εώς τρεις λέξεις.  Φτάνει και σε εσένα…Τι γράφεις;


3)        α) Με ποια λόγια αρχίζει η έκθεση του Αλβάν;
            β) Να συμπληρώσεις την πρόταση με τα δικά σου όνειρα:
Τα όνειρά μου είναι όλο ______________________________________
__________________________________________________________

4)     α) Να γράψεις από ποια συνθετικά αποτελείται η κάθε σύνθετη λέξη: βροχοσταγόνες, συννεφόδεντρο, λιόφυλλα.
         β)Για καθένα συνθετικό που βρήκες να γράψεις δυο ακόμα λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια με αυτό.

5)     Το κείμενο είναι γεμάτο εικόνες!Ας τις ζωγραφίσουμε!Στη ζωγραφιάσου μπορείς να συμπεριλάβεις όσες και όποιες εικόνες θέλεις. Μια ιδέα ακόμα είναι να κάνεις και κολάζ.

6)   Να διαβάσεις ξανά την 1η μαρτυρία από τις δραστηριότητες της 25ης Μαΐου. α) Ποια είναι η βασική ομοιότητα στις ιστορίες των παιδιών των δυο κειμένων;β) Στη μαρτυρία αυτή μαθαίνουμε πως τα παιδιά είχαν επωμιστεί μια ευθύνη. Ποια ήταν αυτή;






Δευτέρα 25 Μαΐου 2020


Κάνε κλικ εδώ 




Μια ψηφιακή δραστηριότητα: Κάνε κλικ εδώ 





Τετάρτη 20 Μαΐου 2020


 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ (Κεφάλαια 21-22)

Οι σελίδες 49 – 52 του βιβλίου μπορούν να σου είναι χρήσιμες. Κάνε κλικ  εδώ




Για ψηφιακή δραστηριοποίηση με την ισοδυναμία και τη σύγκριση κλασμάτων πατήστε 
και εδώ
και εδώ
και εδώ



Δευτέρα 18 Μαΐου 2020


Καλή εβδομάδα, παιδιά! Τι αναμνήσεις έχετε από το Σαββατοκύριακο;
Σκέφτηκα να αρχίσουμε την εβδομάδα με Γλώσσα και  Φυσική! Τι λέτε;

Γλώσσα
Μπήκα στην κουζίνα,ενώ οι υπόλοιποι κοιμούνταν ακόμα, για να τους ετοιμάσω μια συνταγή που είχα διαβάσει στο κουτί με το γάλα εβαπορέ που αγοράζω. Στην πραγματικότητα με τη συνταγή διαφήμιζαν το γάλα. Έξυπνη ιδέα. Πολλοί θα το αγόραζαν για να δοκιμάσουν τη συνταγή! Στο κουτί έγραφε: « Κέικ σοκολάτα αλλά με πολλή, πολλή σοκολάτα!». Ακολούθησα πιστά τιςοδηγίες, έβαλα μπόλικα αυγά, πολλές κουταλιές σούπας κακάο και, αντί για νερό, πρόσθεσα λίγο χυμό πορτοκάλι. Πριν το ψήσω, δοκίμασα το ζυμάρι: Ήταν πραγματικά ένα κέικ γλύκισμα! Τότε μπήκε στην κουζίνα ο μπαμπάς και άρχισε τις παρατηρήσεις. Και τι δεν είπε!Πόσο βλαβερά είναι τααυγά για τηχοληστερίνη, πόσο «βαριά» η σοκολάτα για το πεπτικό σύστημα. Είπε και κάτι για ποιότητα ζωής, που δεν το κατάλαβα, και χαρακτήρισε το κέικ μου «κέικ-βόμβα». Ήταν το αποκορύφωμα. Σκέφτηκα να εξαφανιστώαπό την κουζίνα, να γίνω καπνός. Αλλά είπα μόνο: «Αμάν, καλέ μπαμπά, μια έκπληξη ήθελα να σας κάνω!».
( πηγή: Γλώσσα, Στ΄ δημοτικού, α΄ τεύχος, 2019)

1)  Στο απόσπασμα του παραπάνω κειμένου «Μπήκα…τη συνταγή!» υπάρχουν εξαρτημένες/δευτερεύουσες προτάσεις; Αν ναι, ποιες είναι; Αντίγραψέ τες. Μετά σημείωσε δίπλα σε καθεμία το είδος της.

Δες ξανά τα είδη των εξαρτημένων προτάσεων στα βιβλία:
· Γλώσσας, β΄ τεύχος σελ. 91
Κάνε κλικ εδώ
·Γραμματικής, σελ. 190-199 (αναλυτικότερα) Κάνε κλικ εδώ

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2)      Σίγουρα πρόσεξες πως κάποιες προτάσεις στο κείμενο είναι υπογραμμισμένες. Σε αυτές θέλω να βρεις πρώτα τα ρήματά τους. Μετά για καθένα ρήμα (Ρ) κάνε τις ερωτήσεις που έχεις μάθει, ώστε να εντοπίσεις το υποκείμενό(Υ) του,το/τα αντικείμενό/α (Α άμεσο ή Α έμμεσο) ή το Κατηγορούμενό (Κ) του. Στο τέλος να χαρακτηρίσεις το ρήμα ως: μεταβατικό μονόπτωτο ή δίπτωτο, αμετάβατο, συνδετικό. Γράψε τις προτάσεις με τις απαντήσεις σου στις ακόλουθες γραμμές.

Βοήθεια: Βιβλίο Γλώσσας, β΄ τεύχος,σελ. 66 κάνε κλικ εδώ

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3)     Τι μέρος του λόγου είναι οι λέξεις με τα έντονα μαύρα γράμματα;
Σωστά! Είναι ρήματα.  Τα ρήματα , όπως έχουμε μάθει, έχουν:

·Συζυγίες: α΄, β΄
·Χρόνους: Ενεστώτας, Παρατατικός, Αόριστος, Εξακολουθητικός Μέλλοντας, Στιγμιαίος Μέλλοντας, Παρακείμενος, Υπερσυντέλικος,   Συντελεσμένος Μέλλοντας
·Εγκλίσεις: Οριστική, Υποτακτική, Προστακτική
·Φωνές: Ενεργητική, Παθητική
·Πρόσωπα: α΄, β΄, γ΄
·Αριθμούς: Ενικός, Πληθυντικός

Τώρα είναι ώρα να ανακαλύψεις  αυτά τα στοιχεία καθενός από τα έντονα μαυρισμένα ρήματα του κειμένου. Σημείωσε ό,τι βρεις, αφού πρώτα αντιγράψεις το ρήμα στο οποίο αναφέρεσαι.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________






Φυσική«Θερμότητα»

Α)Τι ονομάζουμε θερμότητα;
________________________________________________________________________________________________________________________________

Στα βίντεο που ακολουθούν πραγματοποιούνται κάποια από τα πειράματα της ενότητας της Θερμότητας. Αφού τα δεις, απάντησε στις ασκήσεις.
Κάνε κλικ εδώ (Ανάκτηση: https://anoixtosxoleio.weebly.com/)
και  εδώ 
και  εδώ

Β)Ποιοι είναι οι τρόποι ροής της θερμότητας;
________________________________________________________________________________________________________________________________

Γ) Σημειώνω Σωστό ή Λάθος.
α) Στη μετάδοση της θερμότητας με αγωγή δε μετακινείται ύλη. _______
β) Κατά τη μεταφορά της θερμότητας με ρεύματα δε μετακινείται ύλη. __________
γ) Η διάδοση της θερμότητας με ακτινοβολία είναι δυνατή και στο κενό. __________
δ) Ο θερμός αέρας και το θερμό νερό μετακινούνται προς τα κάτω μεταφέροντας θερμότητα. ___________
ε) Η θερμότητα μεταδίδεται από το θερμότερο προς το ψυχρότερο άκρο ενός σώματος. ____________



Δ) Ακολούθησε τον σύνδεσμο (Κάνε κλικ εδώκαι παρατήρησε  τον μικρόκοσμο κατά τη μετάδοση θερμότητας με αγωγή.  Επιλέγοντας το ερωτηματικό (πάνω δεξιά) σου δίνονται οδηγίες. Στον πίνακα που εμφανίζεται πατώντας το πράσινο βελάκι (κάτω δεξιά) θα θυμηθείς περισσότερα, ώστε να απαντήσεις στις ακόλουθες ερωτήσεις.






α) Ποια υλικά ονομάζονται καλοί αγωγοί της θερμότητας και ποια ονομάζονται θερμομονωτικά;
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
β) Σήμερα αποφάσισα να βράσω  χόρτα. Πώς μεταδίδεται η θερμότητα από το μάτι της κουζίνας στην κατσαρόλα και πώς μεταφέρεται η θερμότητα στα χόρτα;
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Τέλος, μπορείς να συμπληρώσεις και έναν εννοιολογικό χάρτη της ενότητας.  Κάνε κλικ  εδώ


Τετάρτη 13 Μαΐου 2020






Κάντε κλικ εδώ


  • Αν επιθυμείς περισσότερη ενασχόληση με τα κλάσματα, τους μεικτούς αριθμούς και τους δεκαδικούς αριθμούς, πάτησε: εδώ και εδώ





Γεωγραφία



Πατώντας εδώ εδώ μπορείς να ψάξεις για να απαντήσεις στις παρακάτω εργασίες.
Για την 1η εργασία πήγαινε αριστερά  στο Μενού  και κάνε κλικ στην επιλογή  Ευρώπη.  Μετά, από τις επιλογές στο κέντρο της οθόνης πάτα Η θέση της Ευρώπης και Η ταυτότητα της Ευρώπης.

Για τη 2η εργασία από το Μενού θα χρειαστείς κυρίως τον Πολιτικό χάρτη. Βοηθητική μπορεί να είναι και η επιλογή Οι χώρες της Ευρώπης.Στον χάρτη μπορείς να περιηγηθείς με τα βελάκια (πάνω αριστερά). Επίσης, μπορείς να μεγενθύνεις μια περιοχή πατώντας στο  εικονίδιο +.




  • Και ένα ακόμα κουίζ σχετικό με τη θέση της Ευρώπης στον κόσμο: Κάνε κλικ εδώ



Δευτέρα 11 Μαΐου 2020




Καλή εβδομάδα, παιδιά!
Πώς είστε; Πώς περάσατε το Σαββατοκύριακο;
Πάμε σιγά σιγά να  ασχοληθούμε με Γλώσσα και Γεωγραφία…

Γλώσσα
Με τον πατέρα πηγαίναμε στη θάλασσα σχεδόν κάθε Κυριακή. Είχε ένα παμπάλαιο αυτοκίνητο που 'μοιαζε με οβίδα και το λέγαμε «Καραϊσκάκη». 'Ετσι το 'χε βαφτίσει ένα παιδί καθώς περνούσαμε από έναν κεντρικό δρόμο της Αθήνας, και μεις χαρήκαμε, γιατί το αυτοκίνητο του πατέρα δεν ήταν κοινό αυτοκίνητο και του άξιζε να έχει ένα όνομα. Το χρώμα του ήταν καφέ ή γκρίζο ή ίσως και χακί, από μέσα ήταν στρωμένο με βυσσινί πετσίαληθινό, μια πολυτέλεια που ερχόταν σε αντίθεση με το σύνολο· ήταν ψηλό, εντελώς ανοιχτό και δίχως κουκούλα, με τη μηχανή του κομμένη μπροστά κατακόρυφα σαν φάτσα μούργικου σκύλου· πίσω κατέληγε σε μύτη που θύμιζε ουρά τσαλαπετεινού· κι εκεί στη μύτη υπήρχε ένα ξύλινο ντουλαπάκι, όπου πετούσαμε τα κοστούμια του μπάνιου, τα ψαρικά, κι ό,τι άλλο, ανάκατα. Κοντολογίς, ήταν ένα αυτοκίνητο με δικό του χαρακτήρα και εμφάνιση προκλητική.
Μαργαρίτα Λυμπεράκη, Τα ψάθινα καπέλα, εκδ. Kαστανιώτη, Αθήνα, 1997 (διασκευή)
(Ανάκτηση: Βιβλίο Γλώσσας Στ΄ δημοτικού, α΄ τεύχος, 2019)



Α) Στις περιόδους του κειμένου «Με τον πατέρα… ένα όνομα» βρες τις αντωνυμίες και σημείωσε το είδος καθεμιάς.
Β) Στο κείμενο υπάρχουν κάποιες υπογραμμισμένες λέξεις. Γράψε μία αντίθετη λέξη για καθεμία από αυτές .
Γ)Τώρα πάμε στις έντονα μαυρισμένες λέξεις. Για καθεμία σημείωσε μια συνώνυμήτης.
Δ)Ας ψάξουμε και για τα επιρρήματα που υπάρχουν στο απόσπασμα « Το χρώμα…προκλητική». Αφού τα βρούμε, σημειώνουμε και το είδος καθενός.
  • Όλα τα ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν σημειώνοντας μέσα στο κείμενο ή αντιγράφοντας τις λέξεις με τις απαντήσεις στο τετράδιο Γλώσσας.
  • Ένας  βοηθός είναι το βιβλίο Γραμματικής:
Κάντε κλικ εδώ


Γεωγραφία
Ποιες είναι οι μεγάλες χερσόνησοι της Ευρώπης; Οι παρακάτω χάρτες θα σε βοηθήσουν να τις θυμηθείς.
Κάντε κλικ 
Α)Σημείωσε το όνομα κάθε χερσονήσου και έπειτα γράψε δίπλα ποιες χώρες βρίσκονται σε καθεμία χερσόνησο.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Β)Από τους παραπάνω χάρτες λείπει μία μεγάλη  χερσόνησος. Δες τον γεωμορφολογικό χάρτη της Ευρώπηςκαι γράψε ποια είναι. Ποιες χώρες βρίσκονται σε αυτήν; Κάντε κλικ εδώ
_____________________________________________________________________
Γ) Ψάξε πάλι στον γεωμορφολογικό χάρτη της Ευρώπης για να βρεις πέντε  από τα μεγαλύτερα σεέκταση νησιά της. Ποια εντόπισες;
________________________________________________________________

*Εδώ παίζω φτιάχνοντας τον γεωμορφολογικό χάρτη της Ευρώπης (παζλ): Κάντε κλικ εδώ





Τετάρτη 6 Μαΐου 2020



Καλημέρα!
Πώς είμαστε; Πιστεύω έτοιμοι και έτοιμες να αρχίσουμε με Μαθηματικά!

1η ΔραστηριότηταΜαθηματικά   «Εξισώσεις»

Α) Λύνω τις εξισώσεις.  Επαληθεύω.



Β) Επιλύω  τα προβλήματα σχηματίζοντας εξισώσεις.
α) Η κυρία Μαρία αγόρασε 3κ. κεράσια και πλήρωσε 13,2. Πόσο κόστιζε το 1κ. κεράσια;

β) Η Αλεξία αγόρασε μία τηλεόραση και θα την πληρώσει σε 12 δόσεις. Κάθε δόση θα είναι 42,5. Ποια είναι η αξία της τηλεόρασης;

γ) Ένας ζαχαροπλάστης έφτιαξε 126 πάστες και θέλει να τις  βάλει σε δίσκους, που ο καθένας χωράει 18 πάστες.  Πόσους τέτοιους δίσκους χρειάζεται;


Για να θυμηθείτε:


2η ΔραστηριότηταΜητέρα



Α) Παρατηρώ  προσεκτικά τη φωτογραφία  και φτιάχνω μια ιστορία με αφορμή  ό,τι βλέπω σε αυτήν.
Οι ερωτήσεις που ακολουθούν είναι ενδεικτικές και βοηθητικές  στο να σκεφτείτε στοιχεία για να ξεδιπλώσετε την ιστορία σας .
Ποια είναι τα πρόσωπα;Πού βρίσκονται; Πότε; Γιατί άραγε βρίσκονται εκεί; Τι κάνουν; Τι λένε; Πώς νιώθουν; Πού βρίσκονταν πριν; Πού θα βρεθούν μετά/ Τι θα συμβεί στη συνέχεια;


Β)Η συνέχεια που φαντάστηκες  έγινε πραγματικότητα και μπορείς τώρα να τη φωτογραφίσεις! Τι δείχνει η φωτογραφία σου; Δείξ΄τη με μια ζωγραφιά…






Και ένα τέταρτο μητέρας αρκεί για δέκα ζωές ,και πάλι κάτι θα περισσέψει.
 Που να το ανακράξεις σε στιγμή μεγάλου κινδύνου.
                                                                              Οδυσσέας Ελύτης, Εκ του πλησίον


Την Κυριακή 10 Μαΐου 2020 ( κάθε χρόνο τη δεύτερη Κυριακή του Μάη) είναι η γιορτή της μητέρας. Ας προσφέρουμε τις ευχές και την αγάπη μας στη μητέρα μας με όποιον τρόπο μπορούμε και επιθυμούμε: μία ζωγραφιά,  ένα ποίημα, μία κάρτα, ένα λουλούδι, μια κατασκευή…

Μια ιδέα για κατασκευή:
Θυμάστε τα ανθρωπάκια με τα βιβλία που φτιάξαμε και στολίσαμε  την τάξη μας;Μπορείτε να τα φτιάξετε  κρατώντας καρδιές-λουλούδια! Στο βίντεο δείτε ξανά τη διαδικασία.



Οι ιδέες είναι ανεξάντλητες και έχετε αποδείξει πως και εσείς είστε ευρηματικοί/ες. Αν λοιπόν μπερδευτήκατε και δεν ξέρετε τι να διαλέξετε, μία λύση είναι να προσφέρετε από κάτι κάθε μέρα…!





Δευτέρα 4 Μαΐου 2020


Γεια σας, παιδιά! Καλή εβδομάδα!
Η εβδομάδα ξεκινάει με… Φυσική και Μαθηματικά.

1η Δραστηριότητα Φυσική  «Ηλεκτρομαγνητισμός»
Τα βίντεο με τα πειράματα θα σας βοηθήσουν να θυμηθείτε εκείνα που κάναμε και εμείς στην τάξη για τα ΦΕ1 και ΦΕ2. Μετά προσπαθήστε να απαντήσετε στις σχετικές ερωτήσεις.(Φυσικά μόνιμος βοηθός σας είναι και τα σχολικά σας βιβλία.)
Α)Βλέπουμε  Κάνε κλικ εδώ

Απαντάμε:

α)Ποια υλικά έλκει ένας μαγνήτης; Πώς ονομάζονται με μία λέξη;
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
β)Σε ποιες περιοχές του μαγνήτη είναι ισχυρότερη η έλξη του;
___________________________________________________________________________
γ)Τι συμβαίνει όταν πλησιάσω τουςόμοιους/ομώνυμουςπόλους δύο μαγνητών;Τι συμβαίνει όταν πλησιάσω τους  αντίθετους/ετερώνυμους πόλους δυο μαγνητών;
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
δ)  Ποια από τις τρεις απαντήσεις είναι η σωστή;
Οι μαγνητικές δυνάμεις ασκούνταιi) με επαφή  ii) από απόστασηiii) και με επαφή και από απόσταση

Β)Και λίγη…Ιστορία!Στη διάρκεια  του 15ου και του 16ου αιώνα, εποχή των Γεωγραφικών Ανακαλύψεων, μπορείτε να σκεφτείτε  ποια εφεύρεση βοήθησε τους Ευρωπαίους εξερευνητές να ανακαλύψουν νέες περιοχές της Γης;
_____________________________________________________________

Τι  σχέση έχει αυτό το όργανο με τον μαγνητισμό; Ας δούμε για να θυμηθούμε:
Κάνε κλικ εδώ

 Συμπληρώνουμε το κείμενο με τις λέξεις που λείπουν.
Οι μαγνήτες προσανατολίζονται σύμφωνα με το μαγνητικό πεδίο της Γης, καθώς  η Γη συμπεριφέρεται σαν ένας τεράστιος _________________.Ο νότιος μαγνητικός πόλος της Γης βρίσκεται κοντά στον __________ γεωγραφικό πόλο της Γης, ενώ ο ___________ μαγνητικός πόλος της Γης βρίσκεται κοντά στον νότιο γεωγραφικό της πόλο.
Η πυξίδα είναι ένα όργανο που χρησιμοποιεί τον ________________ για ναμας βοηθάει να προσανατολιστούμε, δηλαδή να βρούμε τηνκατεύθυνσή μας σε σχέση με τα σημεία του ορίζοντα.  Η ____________ της πυξίδας είναι ένας μαγνήτης. Έτσι, όπως κάθε μαγνήτης,η μαγνητική βελόνα της πυξίδας προσανατολίζεται πάντα προς τον ___________ της Γης, γιατί ο νότιος μαγνητικός πόλος της Γης, που βρίσκεται κοντά στον Βορρά, έλκει τον βόρειο πόλο της  μαγνητικής βελόνας της πυξίδας.
 Ο πόλος ενός μαγνήτη που δείχνει στον Βορρά λέγεται _____________μαγνητικός πόλος και ο πόλος του μαγνήτη που δείχνει στον Νότο λέγεται  _____________  μαγνητικό πόλος.


Για περισσότερη βοήθεια και απαντήσεις μπορείτε να δείτε και εδώ:
Κάνε κλικ εδώ




2) Λύνουμε τα προβλήματα σχηματίζοντας εξισώσεις.
Α) Ο Λεωνίδας θέλει να αγοράσει ένα ποδήλατο αξίας 325. Ως τώρα έχει αποταμιεύσει  165. Πόσα χρήματα χρειάζεται ακόμα για να καταφέρει να αποκτήσει το ποδήλατο;
Β) Σε ένα σχολείο συνολικά φοιτούν 186 παιδιά. Τα κορίτσια είναι 98. Πόσα είναι τα αγόρια;
Γ)Ο Δημήτρης, ο Γιώργος και η Ελένη έπαιζαν ένα παιχνίδι με κάρτες αθλητών. Ο Δημήτρης στην αρχή είχε 29 κάρτες και κέρδισε μερικές ακόμα. Στο τέλος του παιχνιδιού είχε συνολικά 43 κάρτες. Πόσες κάρτες κέρδισε ο Δημήτρης;

Για όποιον/ όποια ξέχασε…
Κάνε κλικ εδώ
και εδώ

και εδώ



Τετάρτη 29 Απριλίου 2020







Δευτέρα 27 Απριλίου 2020


Γεια σας παιδιά! Χρόνια πολλά! Η δασκάλα σας ΚΟΛΛΙΑ ΕΥΓΕΝΙΑ σας στέλνει τις ευχές της και τις παρακάτω ασκήσεις:



Χρόνια πολλά, παιδιά! Εύχομαι να είστε όλοι/ες καλά και να περάσατε όμορφα!

1η Δραστηριότητα
Για αυτήν τη δραστηριότητα θα χρειαστούμε το βιβλίο της Ιστορίας μας: κάντε κλικ εδώ
 ή εναλλακτικά ένα λεξικό: κάντε κλικ   εδώ

Α) Θέλω καταρχάς να θυμηθούμε τον Διαφωτισμό. Τι ήταν το κίνημα του Διαφωτισμού; (Πότε; Πού; Περιεχόμενο/ Ιδέες, μερικά ονόματα εκφραστών του)  ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Β) Από τις ιδέες του Διαφωτισμού επηρεάστηκαν δυο επαναστάσεις που ξέσπασαν στα τέλη του 18ου αιώνα. α) Ποιες ήταν αυτές; β) Στη μία από τις δύο επαναστάσεις υπήρχε ένα σύνθημα που εξέφραζε τα αιτήματα των επαναστατών. Ποιο ήταν το σύνθημα;  γ) Σε ποια κείμενα εκφράστηκαν οι φιλελεύθερες ιδέες των δυο επαναστάσεων;
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


2η Δραστηριότητα: Ανθρώπινα Δικαιώματα
Α) Ακούς τη φράση «ανθρώπινα δικαιώματα». Τι σκέφτεσαι; (Τι είναι; Ποια είναι; )  ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Δες  μια σύντομη ιστορία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων: κάνε κλικ 
(πηγή: https://gr.humanrights.com/what-are-human-rights/ Ενωμένοι για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα)

 Από τον 20ο αιώνα  και αφού έγιναν οι δύο παγκόσμιοι  πόλεμοι τα δικαιώματα του ατόμου προστατεύονται με την ίδρυση του ΟΗΕ και την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Διάβασε, άκουσε,δες:κάνε κλικ εδώ
Ολόκληρο το κείμενο:κάνε κλικ εδώ

 Β) Τώρα θέλουμε με την τάξη μας να διαφημίσουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα, ώστε να καλέσουμε τους ανθρώπους να τα γνωρίσουν και να τα υπερασπίζονται.
Για να φτιάξεις τη  διαφήμισή σου θυμήσου να χρησιμοποιήσεις:
·Μια εικόνα/ζωγραφιά( «ζωντανή», να τραβάει την προσοχή)
·Ένα σλόγκαν ( σύντομη συνθηματική φράση)
·Ένα μικρό κείμενο . Μπορεί να είναι και ένα ποίημα!

Πάντα έχουμε στο μυαλό μας ποιο είναι το θέμα μας και τι θέλουμε να πετύχουμε! Καλή δημιουργία!

 ( Βιβλίο Γλώσσας  Στ΄,  α΄ τεύχος,  4η Ενότητα). κάνε κλικ