Δ ΤΑΞΗ

Τετάρτη 27 Μαΐου 2020


Αγαπημένα μου παιδιά καλημέρα,

σήμερα λέω να ασχοληθούμε με ένα πολύ εύθυμο τραγουδάκι που έχει τον τίτλο « Ένας μεγάλος καβγάς». Μήπως το γνωρίζετε; Ας το ακούσουμε πατώντας εδώ.

Πάμε να το τραγουδήσουμε μαζί τώρα………






Δευτέρα 25 Μαΐου 2020










Τετάρτη 20 Μαΐου 2020



Μαθηματικά - Δεκαδικά κλάσματα και δεκαδικοί αριθμοί
   






Αγαπημένα μου παιδιά,
σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα κεφάλαιο Μαθηματικών που σας είχε αρέσει πάρα πολύ: δεκαδικά κλάσματα και δεκαδικούς αριθμούς. Αν θυμάστε, είχαμε μάθει να κάνουμε στην τάξη και μετατροπές με το μυαλό χωρίς μολύβι και χαρτί. Άραγε είμαστε σε θέση να το κάνουμε και τώρα; Προτού προχωρήσουμε, ας δούμε ξανά πώς γίνονται οι μετατροπές σε αυτό το βιντεάκι.

Νομίζω ότι τώρα είμαστε έτοιμοι για κάποιες δραστηριότητες!!!!

1. Ξεκινάμε με ένα φυλλάδιο για δεκαδικούς αριθμούς και δεκαδικά κλάσματα.

2. Σειρά έχει τώρα ένα κουίζ με ερωτήσεις για την αξία των ψηφίων.

3. Ακολουθεί ένα παιχνίδι επιλογής σωστής απάντησης.

4. Τέλος, σύρε τα δεκαδικά κλάσματα από επάνω στον σωστό δεκαδικό αριθμό κάτω.

Αν δεν κουράστηκες, συνέχισε με το επόμενο μάθημα. Διαφορετικά, κάνε ένα διάλειμμα και προχωράμε……





Γλώσσα -  Ορθογραφία
  

Είστε έτοιμοι; Συνεχίζουμε με Γλώσσα και συγκεκριμένα με μια παρουσίαση για  τους βασικούς καταληκτικούς κανόνες των ρημάτων (κάντε κλικ εδώ). Παρακολουθώντας την θα πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα τις εξαιρέσεις!!!! Εντάξει;
Δείτε την παρουσίαση όσες φορές είναι απαραίτητο, γιατί μετά σας περιμένει λίγη ακόμη δουλίτσα.


Πηγή: "https://www.clipart.email/download/583073.html"



1. Θέλετε να βοηθήσετε το παπαγαλάκι Σπάκι να κάνει τις ασκήσεις του; Κάντε κλικ εδώ.
Χτύπησε το κουδούνι!  Για να δούμε… Θα είναι καλός μαθητής; Να δοκιμάσετε και το δύσκολο επίπεδο! (Ίσως χρειαστεί να ενεργοποιήσεις το Adobe Flash Player στην αρχή).

2. Ο μικρός Νικόλας θέλει να σας προτείνει να παιξετε μαζί, πατώντας εδώ. Ε, δεν θα του χαλάσουμε το χατίρι ε; 
Πατήστε «Έναρξη» και ξεκινάμε.

Αυτό ήταν, τελειώσαμε για σήμερα! Συνεργαστήκατε  πάρα πολύ ωραία!!!!! Μπράβο!!!!



Δευτέρα 18 Μαΐου 2020





Καλημέρα μικροί μου εξερευνητές και καλή εβδομάδα!

Ουφφφφ…! Τι ζέστες ήταν αυτές…! Ευτυχώς που έχουμε και τη θάλασσα δίπλα μας! Πήγατε για μπάνιο; Δροσιστήκατε; Βλέπω ότι από θέμα ενέργειας τα πάμε περίφημα!!!!

Ας ξεκινήσουμε τη βδομάδα μας με κάτι στο οποίο τα καταφέρνετε πολύ καλά!!! Ένα σταυρόλεξο στην Ιστορία και θα συνεχίσουμε με κάτι διασκεδαστικό!!        Foto: croisy/Pixabay


ΙΣΤΟΡΙΑ – Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ

θα θυμηθούμε σήμερα το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου. Μετά τη μελέτη του Κεφαλαίου 27 στη σελίδα 84-85, λύστε το σταυρόλεξο στο διαδίκτυο, όπως το κάνετε με μεγάλη επιτυχία μέχρι τώρα, ή παρακάτω.    



ΜΕΛΕΤΗ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ

Συνεχίζουμε με Μελέτη,  μια και δεν σας δυσκόλεψε καθόλου ο χάρτης της Ελλάδας. Ας ασχοληθούμε όμως σήμερα με τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας μας. Μπορούμε να ανοίξουμε τις σελίδες 10-12 του βιβλίου πατώντας εδώ και να διαβάσουμε μετά τον χάρτη για αυτά.  Διαφορετικά πατάτε εδώ για μια μικρή επανάληψη. (Κάνεις κλικ πάνω στην εικόνα του χάρτη αριστερά)

Τα θυμηθήκατε; Προσπαθήστε να βρείτε τώρα εδώ τα γεωγραφικά διαμερίσματα.

Πολύ ωραία! Συνεχίστε με ένα μικρό παιχνίδι μνήμης. Προσέξτε όμως, για κάθε γεωγραφικό διαμέρισμα πρέπει να βρείτε δύο κάρτες, το ΟΝΟΜΑ του  και την ΕΙΚΟΝΑ του. 

Τα καταφέρατε; Μπορείτε να μου στέλνετε φωτογραφίες από το τελικό αποτέλεσμα σε όλες τις εργασίες!!!!! Καλή σας διασκέδαση!!!!!




Τετάρτη 13 Μαΐου 2020






ΜΕΛΕΤΗ- ΧΑΡΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Συνεχίζουμε με λίγη Μελέτη. Μην αγχώνεστε, είναι κάτι διαδραστικό και διασκεδαστικό. Θα θυμηθούμε τον χάρτη της Ελλάδας. Εδώ μπορούμε να τον συνθέσουμε σαν παζλ. Κάντε κλικ εδώ

Έχετε καλή παρατηρητικότητα; Βρείτε τις δέκα διαφορές πατώντας εδώ






Δευτέρα 11 Μαΐου 2020


Γλώσσα – «Διαβάζοντας μια εικόνα»
Καλημέρα αγαπημένα μου παιδιά και καλή εβδομάδα!


Ξεκινάμε σήμερα με τη Γλώσσα. Δεν θα διαβάσουμε όμως
κάποιοι κείμενο, αλλά μια εικόνα…. Ναι, καλά διαβάσατε, μια εικόνα. Φανταστείτε λοιπόν ότι επισκεπτόμαστε μια γκαλερί και ανάμεσα στα πολλά έργα αντικρίζουμε αυτόν τον πίνακα, ο οποίος μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση. Θα προσπαθήσουμε μαζί να τον ερμηνεύσουμε. Παρατηρήστε τον καλά και πιάστε το μολυβάκι σας για να μου γράψετε τι σκέφτεστε.


Έργο του Christian Schloe
Πηγή: https://www.fractalart.gr/istories-mellontos-48/

Μην ξεχνάτε: Απαντούμε με ολοκληρωμένη πρόταση στις παρακάτω ερωτήσεις..
Πάμε λοιπόν να ταξιδέψουμε μαζί…… για πείτε μου…

1. Τι σας φαίνεται αξιοπερίεργο σε αυτόν τον πίνακα;
2. Ποια μπορεί να είναι η ιδιότητα (=το επάγγελμα) της κοπέλας αυτής;
3. Περιγράψτε το περιβάλλον στο οποίο ζει (το χωριό ή την πόλη, το σπίτι εξωτερικά). Ζει μόνη της;
4. Παρατηρώντας το πρόσωπό της, πώς νομίζετε πως νιώθει και γιατί;
5. Πώς πιστεύετε πως είναι ο χαρακτήρας της;
6. Ποια είναι τα σχέδια της για το μέλλον;
7. Τι ιδιότητες έχουν αυτά τα κλειδιά; Μήπως μαγικές;
8. Ας φανταστούμε ότι εμφανιζόταν μπροστά σας και σας χάριζε ένα κλειδί. Τι θα ανοίγατε με αυτό;

Ανυπομονώ πολύ για τις απαντήσεις σας……

Ιστορία Πελοποννησιακός Πόλεμος –Οι κυριότερες φάσεις

Αφού μελετήσετε το Κεφ. 26  της Ιστορίας στη σελίδα 81-82, λύστε το επόμενο σταυρόλεξο online πατώντας εδώ (πατάτε στον συγκεκριμένο αριθμό ερώτησης και γράφετε διαδοχικά τα γράμματα) ή στο τετράδιό σας.   


Τετάρτη 6 Μαΐου 2020



Γλώσσα – Ανθολόγιο- «Το τραγούδι της φάλαινας»


Καλημέρα και πάλι αστεράκια μου!!!

Σήμερα θα ασχοληθούμε στη Γλώσσα περισσότερο με τον γραπτό λόγο.

Δραστηριότητα 1η
- Διαβάζουμε το κείμενο «Το τραγούδι της φάλαινας» από το Ανθολόγιό μας στη σελίδα 15 πατώντας εδώ. θυμάστε κάποιες λεπτομέρειες από την ιστορία; Για να δούμε….


Πηγή: Pinterest

- Μην ξεχνάτε: Απαντούμε με ολοκληρωμένη πρόταση στις παρακάτω ερωτήσεις. Ξεκινάμε την απάντηση με το κομμάτι της πρότασης που έχει έντονα μαύρα γράμματα και με κεφαλαίο.


1. Ποιο ήταν το μυστικό για να καλέσεις τις φάλαινες κοντά σου; 
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________

2. Τι χάρισε η Λίλη στις φάλαινες; Τι θα αφιέρωνες εσύ;
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________

3. Τι άνθρωπος σου φαίνεται ο θείος Φρειδερίκος; Γιατί; ( Εδώ μπορείς να χρησιμοποιήσεις πολλά επίθετα για να τον χαρακτηρίσεις).
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

4. Θα ήθελες να μπορείς να επικοινωνείς με τις φάλαινες; Τι ακριβώς θα ήθελες να μάθεις από αυτά τα κήτη (=μεγάλα θηλαστικά); Προσπάθησε να χρησιμοποιήσεις και συνώνυμα για το «ήθελα».
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________


5. Δεν νομίζετε όμως πως πρέπει να δώσουμε το λόγο και στις φάλαινες; Ζωγραφίστε το περίγραμμα μιας μεγάλης φάλαινας και μέσα στο εσωτερικό της γράψτε τι σκέφτεται ή όσα θα ήθελε να πει στους ανθρώπους. Ειδικά τώρα, με την πανδημία, που ησύχασε και απολάμβανε τη θάλασσα μοναχή της.

Όση ώρα σχεδιάζετε μπορείτε και να ακούτε χαλαρωτική μουσική.
εδώ και εδώ

                                                                                                                                                                Πηγή: Pinterest


6. Όσοι έχετε όρεξη, μπορείτε να κάνετε και μια κατασκευή με μανταλάκι που θα σας θυμίζει το κείμενο αυτό που διαβάσαμε.


Πηγή: Pinterest                                                                                                                                                                                                     




Δραστηριότητα 2η                                                                                                                       
Τώρα που θυμηθήκαμε τα επίθετα, μπορούνε να παίξουμε και λίγο με τα μέρη του λόγου κάνοντας κλικ  εδώ
και τα αντίθετα κάνοντας κλικ εδώ


Μαθηματικά  - Tangram

Ας θυμηθούμε ξανά τα γεωμετρικά σχήματα.













Πηγή: e-didaskalia.blogspot.com

Δραστηριότητα

Κατασκευάζουμε το δικό μας τάνγκραμ ακολουθώντας πιστά τα βήματα στο βιντεάκι.


 Αν δυσκολευτείτε πατάτε εδώ και το εκτυπώνετε ασπρόμαυρο ή εδώ έγχρωμο.

Για παρατηρήστε το τώρα……
1. Από ποια σχέδια αποτελείται το τάνγκραμ;
2. Μπορείτε να σχηματίστε φιγούρες με το τάνγκραμ; Δεν έχετε παρά να το προσπαθήσετε εδώ
Καλή σας διασκέδαση!!!!






            Περιμένω με αγωνία τις εργασίες σας!!!





Δευτέρα 4 Μαΐου 2020


Μαθηματικά - Γεωμετρικά Στερεά

Καλημέρα αγαπημένα μου παιδιά και καλή εβδομάδα!!!
Πιστεύω ότι τώρα πια η αναγνώριση των γεωμετρικών στερεών είναι για σας παιχνιδάκι. Κάντε λοιπόν τις αντιστοιχίσεις εδώ
Αφού τελειώσετε, πατήστε στο κάτω μέρος της σελίδας το finish και μετά το αριστερό κουτάκι και δείτε τη βαθμολογία σας!!!!
Πηγαίνουμε τώρα να θυμηθούμε κάποια πράγματα από το βιβλίο Μαθηματικών της Γ τάξης και συγκεκριμένα στο Κεφάλαιο 9. Παρατηρήστε τα αναπτύγματα της πυραμίδας, του κύβου και του ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου.
 Κάντε κιλκ εδώ

Πειραματιστείτε με το ανάπτυγμα του κύβου εδώ
και της τετραγωνικής πυραμίδας εδώ. Πατήστε στο κυκλάκι εκεί που γράφει ανάπτυγμα στερεού και μετακινήστε το πάνω στην ευθεία για να δείτε τη μεταμόρφωση του στερεού σε ανάπτυγμα.


Μπορείτε να συνεχίσετε επιλέγοντας για κάθε στερεό το ανάπτυγμά του. 


Ιστορία – Πελοποννησιακός πόλεμος Α΄ Μέρος

Ένα πολύ σπουδαίο κεφάλαιο της φετινής ιστορίας ήταν ο Πελοποννησιακός πόλεμος. Αξίζει να ξαναθυμηθούμε τα γεγονότα που οδήγησαν σε αυτήν την πολυετή αναμέτρηση.
Μπορείτε λοιπόν να διαβάσετε το Κεφ. 25 που ξεκινά στη σελίδα 78 του βιβλίου ή να παρακολουθήσετε το μάθημα στην εκπαιδευτική τηλεόραση. κάντε κλικ  εδώ
Αφού λοιπόν θυμηθήκαμε κάποιες λεπτομέρειες, νομίζω πως είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε σε κάποιες ερωτήσεις στο παρακάτω σταυρόλεξο online εδώ ή παρακάτω.


Τετάρτη 29 Απριλίου 2020



Γλώσσα

Δραστηριότητα
Παίζουμε τώρα το παιχνίδι «Πέτρα στη λίμνη» του Τζάνι Ροντάρι. Έχετε σίγουρα ρίξει κάποια στιγμή μια πέτρα σε νερό….Θα είδατε ότι σχηματίζονται κυκλικοί δακτύλιοι. Κάτι ανάλογο θα κάνουμε και με τις λέξεις.
Παίρνουμε μια λέξη, την «ρίχνουμε» πάνω στο χαρτί και από τα γράμματά της, «σκαρφιζόμαστε» και άλλες λέξεις, με τις οποίες θα σχηματίσουμε μια νέα φράση, ή ένα ποιηματάκι, που συχνά είναι πολύ διασκεδαστικό.
Διαλέγουμε σήμερα τη λέξη σπηλιά. Γράφουμε το κάθε γράμμα ξεχωριστά το ένα κάτω από το άλλο.
___σ_______________________________________________________________
___π_______________________________________________________________
___η_______________________________________________________________
___λ_______________________________________________________________
___ι_______________________________________________________________
___α_______________________________________________________________

Δίπλα σε κάθε γράμμα, γράφω όποια λέξη μου έρχεται πρώτη στο νου, που να ξεκινάει από αυτό το γράμμα π.χ.

σ= σουσουράδα
π= περπατούσε
η= ηλιοθεραπεία
λ= λαιμό
ι= ίσκιο
α= αντηλιακό

Και γράφουμε μετά διασκεδαστικές φράσεις ή ποιηματάκια, όπως:


«Μια σουσουράδα περπατούσε στην παραλία
όπου πολλοί έκαναν ηλιοθεραπεία,
χωρίς ίσκιο και αντηλιακό, έτρεξε
να βουτήξει στο νερό μέχρι το λαιμό»

Μπορείτε τώρα να σχηματίσετε τις δικές σας φράσεις ή ποιηματάκια. Αν θέλετε μπορείτε να συνοδεύσετε το ποίημά σας και με μια ζωγραφιά. Ξέρω ότι είστε πολύ δημιουργικοί, γι αυτό είμαι πολύ περίεργη, για όσα θα «κατεβάσει» το μυαλουδάκι σας. Καλή επιτυχία!!!!!



Μαθηματικά
Συναρμολόγηση παπαγάλου με γεωμετρικά στερεά

Αφού θυμηθήκαμε τα γεωμετρικά στερεά ας μαστορέψουμε λιγάκι!!!
Ανοίξτε την παρακάτω σελίδα: κάντε κλικ εδώ

Βλέπετε αριστερά την εικόνα ενός παπαγάλου σε ένα τετράγωνο. Πατήστε επάνω. Πηγαίνετε στην τρίτη δραστηριότητα (3) και την αποθηκεύετε στον υπολογιστή σας.
Μετά ανοίγετε την Drastiriotita.exe (πατάτε εκτέλεση) με διπλό κλικ και εμφανίζεται ένας χώρος εργασίας και δίπλα ο παπαγάλος. Προσπαθήστε να συναρμολογήσετε τον παπαγάλο, παίρνοντας τα στερεά από κάτω.
Προσοχή:
Η μετακίνηση των κομματιών γίνεται, αφού κάνουμε κλικ πάνω στο κομμάτι που θέλουμε να μετατοπίσουμε και το σύρουμε στη θέση που θέλουμε.
Έχεις τη δυνατότητα να περιστρέψεις τα κομμάτια κάνοντας κλικ πάνω στο σημάδι που υπάρχει σε κάθε κομμάτι.
Για να δούμε ποιος ή ποια θα τα καταφέρει και θα αποδειχτεί δεξιοτέχνης!!
                                       

Νομίζω εύκολα θα απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις

-          Με ποιο γεωμετρικό στερεό ταιριάζει το μάτι; ___________________

-          Με ποιο γεωμετρικό στερεό ταιριάζουν τα πόδια; __________________

-          Με ποιο γεωμετρικό στερεό ταιριάζει το κεφάλι; ____________________

-          Με ποιο γεωμετρικό στερεό ταιριάζει το ράμφος; ____________________



      




 Τελειώσατε!!!!!


Δευτέρα 27 Απριλίου 2020



Γεια σας παιδιά! Χρόνια πολλά!

Η δασκάλα σας ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ ΧΑΡΙΤΙΝΗ σας στέλνει τις ευχές της και τις παρακάτω ασκήσεις: